Що українцям варто знати про ID-картку?
Паспорт громадянина України у вигляді ID-картки почали оформлювати з січня 2016 року. Та попри досить довгий термін користування цим документом, дотепер не всі українці володіють повною інформацією щодо процедури його оформлення, умов користування, термінів зберігання тощо.
Тож коротко відповідаємо на основні питання щодо ID-картки:
• «Усі українці зобов’язані замінити паспорт-книжечку на ID-картку»?
Законодавством не передбачений обов’язковий обмін паспорта громадянина України зразка 1994 року на ID-картку.
ID-картка обмінюється за бажанням власника паспорта книжечки або у випадках втрати, крадіжки, псування, зміни прізвища або інших даних власника документа.
• «ID-картка оформляється тільки за місцем реєстрації»?
Така нормативна вимога діяла певний час, але з початком пандемії та запровадженням воєнного стану ID-картку можна оформити незалежно від місця реєстрації у будь-якому підрозділі міграційної служби, «Паспортному сервісі» чи ЦНАП на території України.
• «За межами України оформлення ID-карти неможливе»?
Наразі дипломатичні установи МЗС України за кордоном не надають послугу з оформлення ID-картки. Але після початку повномасштабної війни Державна міграційна служба спільно з МВС запровадила надання послуг за кордоном ДП «Документ».
Наразі підрозділи «Паспортного сервісу» вже доступні у чотирьох містах Польщі (Варшава, Краків, Ґданськ і Вроцлав), у Туреччині (Стамбул), Словаччині (Братислава), Чехії (Прага), двох містах Німеччини (Кельн і Берлін) та Іспанії (Валенсії). І ця мережа буде й надалі розширюватися.
• «Готова ID-картка зберігається лише кілька місяців, а потім знищується»?
ID-картка передається до підрозділу міграційної служби, де залишається до завершення воєнного стану.