Томашпільська селищна територіальна громада
Вінницька область

Державна податкова служба у Вінницькій області інформує

Дата: 18.02.2022 11:05
Кількість переглядів: 405

«Незалежникам» про подання декларації
ГУ ДПС у Вінницькій області звертає увагу, що фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення або зупинення незалежної професійної діяльності або зміни організаційної форми відповідної діяльності з незалежної (індивідуальної) на іншу, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного реєстру чи уповноваженого органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та/або поданої до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП.

При цьому, внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення незалежної професійної діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування штрафних санкцій і нарахування пені за їх невиконання. Тож фізична особа, яка провадила незалежну професійну діяльність, у разі  припинення діяльності, зобов’язана подати податкову декларацію за результатами звітного року до 1 травня року, що настає за звітним та самостійно сплатити до 1 серпня року, що настає за звітним, суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації. 

Платникам ПДВ
ГУ ДПС у Вінницькій області нагадує, що право на нарахування ПДВ та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники ПДВ. Якщо філії та інші структурні підрозділи платника ПДВ не зареєстровані платниками ПДВ, але самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то платник ПДВ, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник ПДВ повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість. Увага! Філія або структурний підрозділ платника ПДВ, яка отримала право складання ПН, не має право скласти розрахунок коригування до ПН, що була складена іншою філією або структурним підрозділом такого платника. 
Про повідомлення про прийняття працівника на роботу
ГУ ДПС у Вінницькій області нагадує платникам, що власники підприємств, установ, організацій або їх керівники, а також фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності, мають обов’язок подати  повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту. Звертаємо увагу, що  форму та порядок подання повідомлення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 із змінами та доповненнями.  Слід пам’ятати, що повідомлення подається до територіальних органів Державної податкової служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або до початку виконання робіт (надання послуг) гіг-спеціалістом резидента Дія Сіті засобами електронного зв’язку з використанням електронного підпису відповідальних осіб, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу. За відсутності технічної можливості подання повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту засобами електронного зв’язку в електронній формі, таке повідомлення подається у паперовій формі. При цьому, Порядком № 413 не передбачено можливості подання повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту поштою. 
Про умови для стягнення контролюючим органом коштів в рахунок погашення податкового боргу
ГУ ДПС у Вінницькій області звертає увагу, що Законом України від 30 листопада 2021 року N1914 запроваджено механізм повідомлення «боржників» про наявність податкового боргу через інформаційні ресурси ДПС. На офіційному вебпорталі ДПС щомісяця буде публікуватись інформація про фізичних осіб, які мають податковий борг, із зазначенням: - дати народження фізичної особи; - прізвища, ім’я, по батькові (за наявності); - суми податкового боргу такої фізичної особи в розрізі платежів та відповідних територіальних органів ДПС із зазначенням їх керівників. При цьому, законодавець передбачив, що контролюючий орган не несе відповідальності за можливі помилки в оприлюдненій інформації, які виникають з незалежних від податкових органів причин. Зокрема, якщо платник податків зазначив неправильні реквізити у документах про сплату податків і зборів або ж не виконав обов’язок щодо надання контролюючим органам інформації про зміну своїх даних чи даних про об’єкти оподаткування. Стягнення коштів в рахунок погашення податкового боргу, що виник в результаті несплати сум грошових зобов’язань, які донараховані за результатами контрольно-перевірочної роботи, буде здійснюватися, як і раніше, на підставі рішення суду 
Корисне користувачам РРО та ПРРО
ГУ ДПС у Вінницькій області звертає увагу, що відповідно до  Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 із змінами та доповненнями, внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через реєстратор розрахункових операцій  з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача». Виключенням є внесення чи видача готівки, які не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Зокрема, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.Не проводиться через РРО видача готівки, не пов’язана з проведенням розрахунків, якщо така видача здійснюється після виконання Z-звіту до реєстрації першої розрахункової операції та (або) до виконання операції «службове внесення». Тобто, розмінна монета, отримана з каси підприємства, або яка зберігається на місці проведення розрахунків РРО та/або ПРРО з попереднього дня, має проводитися через РРО та/або ПРРО за допомогою формування чеку «Службове внесення». Підтвердженням внесення відповідної суми до РРО та/або ПРРО, як розмінної монети, – є фіскальний звітний чек (Z-звіт), у якому відображається інформація про операцію «службове внесення». 
Детальніше про облік товарних запасів
ГУ ДПС у Вінницькій області  нагадує, що платники єдиного податку другої, третьої та четвертої груп зобов’язані з 01 січня 2022 року  застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахункових операцій незалежно від виду діяльності та обсягу доходу. Разом з тим, ФОП – платники єдиного податку, що здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, а також платники єдиного податку, які зареєстровані платниками ПДВ, зобов’язані вести облік товарних запасів. Порядок ведення обліку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.09.2021 № 496. Звертаємо увагу, що облік товарних запасів здійснюється ФОП шляхом постійного внесення до Форми обліку інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід'ємною частиною такого обліку. Слід пам’ятати, що ФОП, яка здійснює діяльність у декількох місцях продажу (господарських об'єктах), веде облік товарних запасів також за кожним окремим місцем продажу (господарським об'єктом) на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів такою ФОП або окремим місцем продажу (господарським об'єктом), та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та його окремими місцями продажу (господарськими об'єктами). Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід'ємною частиною такого обліку. 
Де платнику побачити отриманий фіскальний чек?
ГУ ДПС у Вінницькій області повідомляє, що інформацію щодо фіскального чеку слід шукати на вебпорталі ДПС. Для цього слід зробити наступні кроки:  1. Зайти у відкриту частину «Електронного кабінету». ( https://cabinet.tax.gov.ua/); 2. У верхньому лівому полі обрати режим «Реєстри» (https://cabinet.tax.gov.ua/registers); 3. В Реєстрі «Пошук фіскального чеку» (https://cabinet.tax.gov.ua/cashregs/check) шукаємо потрібний документ у такому порядку: - у разі фіскалізації чека в режимі онлайн - після отримання на пристрій підтвердження його фіскалізації на фіскальному сервері ДПС; - у разі фіскалізації чека в режимі офлайн – після отримання від пристрою пакету даних про чеки, що сформовані в режимі офлайн (після відновлення зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером ДПС). 
Про цифровізацію у сфері оподаткування
ГУ ДПС у Вінницькій області звертає увагу платників податків на переваги для користувачів Порталу «Дія». Саме завдяки ефективній співпраці ДПС та Мінцифри, платники вже мають змогу користуватися на Порталі «Дія» такими цифровими послугами як  єМалятко, ID14, цифровий податковий номер, шеринг документів, довідка про доходи. Крім того, на Порталі «Дія» стали доступними сервіси податкової для фізичних осіб. Платники в розділі «Мої податки» на Порталі «Дія» можуть отримати інформацію про свої податкові дані, стан розрахунків з бюджетом, дані про банківські рахунки, а також мають можливість сплати податків та подання декларацій для ФОП-спрощенців. Також важливим та сучасним проєктом стало запровадження «Дія.City». Нагадаємо, що «Дія.City» – це унікальний правовий та податковий простір для IT-компаній. Він поширюється на всю територію України та створює для технологічного бізнесу особливі умови, що враховують специфіку внутрішнього ринку та конкуренцію з іншими країнами. 

Фото без опису
 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування: Чи підтримуєте ви об’єднання Томашпільської лікарні з іншим медичним закладом з метою створення територіального медичного об’єднання зі статусом загального закладу зі збереженням ресурсів?

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь